Kijevnek nem tetszik az orosz tévé



Az Ukrán Nemzeti Televízió és Rádiósugárzási Tanács betiltotta 15 orosz tv-csatorna sugárzását az ország területén. Az indoklás szerint azért, mert nem felelnek meg az európai televíziós sugárzásról szóló konvenciónak és Ukrajna törvényeinek. A határozat nem azonnal, hanem egy hónappal publikálása után lép életbe.

Jurij Artemenko, a tanács vezetője szerint a betiltás legfőbb oka, hogy megszegték a nemzetbiztonságról és a reklámról szóló törvényeket. Többek között olyan személyeket is mutattak az adásaikban, akiket Kijev fenyegetőnek tart az ország biztonságára nézve. Ukrajnában nem ez az első eset, hogy orosz tévé- és rádióadókat tiltanak be, vagy orosz újságírókat tiltanak ki, illetve olyan nemzetközileg ismert személyeknek tiltják meg a belépést az országba, akik valamilyen formában tanújelét adták annak, hogy a Kreml politikájával szimpatizálnak. Így került tiltólistára például a világhírű szerb rendező, Emir Kusturica is. 2015 elejéig 88 orosz újságírót tiltottak ki Ukrajnából és a brit Guardian újság júliusi információi alapján Kijev feketelistáján 567 nemzetközi személyiség neve szerepel, köztük több magyaré is.