A Kreml szóvivője elnézést kért a Süddeutche Zeitungtól



Elnézést kért a Süddeutsche Zeitung című német laptól pénteken Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője, amiért Vlagyimir Putyin orosz elnök az egy nappal korábbi televíziós fórumán tévesen nevezte meg a lap tulajdonosát.

Putyin elnök csütörtökön arról beszélt, hogy az offshore-botrányt kirobbantó “panamai iratokat” elsőként ismertető Süddeutsche Zeitung a Goldman Sachs amerikai bank tulajdonát lépező médiaholding része. Ezzel támasztotta alá érvelését, amely szerint a botrány “megrendelői” az Egyesült Államokban keresendők.
A német lap vezérigazgatója, Stefan Hilscher közölte, hogy az újság semmilyen kapcsolatban sem áll a Goldman Sachsszal, és hogy a Süddeutsche Zeitung a Süddeutscher Verlag kiadó 100 százalékos tulajdonában álló leányvállalat.

A kiadó részvényeinek 81,25 százaléka a Südwestdeutsche Medien Holding, 18,75 százaléka pedig magánszemélyek tulajdonában van.

Peszkov elismerte, hogy a hibáért ő, valamint az elnököt a televíziós műsorhoz háttéranyagokkal ellátó stáb a felelős. A szóvivő szerint nem ellenőrizték kellőképpen a lap tulajdonosi hátteréről szóló információt.

mti