Felfüggesztették Irakban az al-Dzsazíra működési engedélyét



Az iraki hatóságok csütörtökön felfüggesztették az al-Dzsazíra arab hírtévé működési engedélyét és bezárták bagdadi irodáit.

aljazera

Azzal vádolják a katari székhelyű csatornát, hogy megsértette a kormány által 2014-ben a “terrorizmus elleni háború” idejére kiadott, a sajtó szabályozására vonatkozó irányelveit.

Az al-Dzsazíra elektronikus levélben kiadott közleményében azt írta, hogy döbbenettel vette tudomásul a döntést. “Továbbra is elkötelezettek maradunk aziránt, hogy híreket sugározzunk Irakba az iraki népnek, nézőinknek az arab világban és szerte a világban”.

Emberjogi szervezetek bírálják az iraki sajtószabályozást, amely korlátozza az újságírókat abban, hogy tudósítsanak a lázadók tevékenységéről, valamint megkövetelik a sajtótól, hogy a kormányerőket kedvező színben tüntesse fel.

Az iraki kormány 2013-ban azzal vádolta meg az al-Dzsazírát és kilenc más műholdas televíziót, hogy vallási indulatokat szít, ami táplálja az erőszakot az országban.

A katari uralkodócsalád által 1996-ban alapított tévé rámenős stílusban tudósított az arab tavasz idején történt felkelésekről, és sok műsort sugárzott a szíriai polgárháborúról.

Katar éles bírálója a szíriai rendszernek, és egyik vezető támogatója a lázadóknak, egyben az iraki szakadár véleményeknek.

mti