Soros bábjának nevezik Clintont



A felmérések szerint Hillary Clinton vezeti az elnökjelölti versenyt Amerikában, de elemzők továbbra is arra hívják fel a figyelmet, hogy az egykori külügyminiszter hackerek által megszerzett e-mailjei még okozhatnak neki kellemetlenséget. A kiszivárgott e-mailek alapján több helyen azt írták, hogy „Hillary Clinton Soros György bábja”.

Már Hillary Clinton külügyminisztersége idején hatalmas botrányt kavart, hogy hivatalos ügyeinek egy részét magán e-mailjén keresztül bonyolította, ami sokak szerint komoly biztonsági kockázatot jelent.

Nem tévedtek nagyot: nemrég fel is törték a volt külügyminiszter e-mailfiókját, megszerezve több ezer elektronikus levelet – hangzott el az M1 aktuális csatorna esti híradójában. Ezekből derül ki az, hogy mennyire összefonódott a férjével, Bill-lel közös Clinton Alapítvány és a washingtoni külügyi tárca Hillary minisztersége idején.

„Itt a bizonyíték: Soros György nyakig benne van a migráns ügyben!” – ezzel a címmel írt a Ripost hírportál arról, hogy a hackerek megszerezték az üzletember talán legfontosabb és legjelentősebb alapítványának, a Nyílt Társadalom Alapítványának mintegy 2500 dokumentumát. A Ripost és az általa idézett médiumok szerint Sorosnak benne van a keze az Európába érkező migrációs hullám kialakulásában. A portál szerint a dokumentumokból az is kiolvasható, hogy Soros György az alapítvány által civil szervezeteknek, médiacégeknek folyósított adományokon keresztül számos európai választást próbált meg több vagy kevesebb sikerrel befolyásolni, köztük a magyarországit is.

„Soros pénzéből titokban küzdött a 444.hu” – a Lokál hírportál és a mandiner.hu jelentette meg, hogy a kiszivárgott dokumentumok szerint a 444 is kapott mintegy 50 ezer dollárt, csaknem 15 millió forintot 2014-ben. Erről egyébként Uj Péter főszerkesztő 2014 májusában már beszélt a Magyar Nemzetnek. Akkor azt mondta a 14! mobilalkalmazás fejlesztésére kapták a pénzt.

A Lokál szerint azonban a Nyílt Társadalom alapítvány közvetítésével kiutalt pénzt a 444.hu arra kapta, hogy “olvasói bevonásával mind a 106 egyéni választókerületben felvegye a küzdelmet a választási visszaélésekkel”.

A Mandiner arról is ír, hogy 2014 tavaszán a Soros tőkéjéből indított, és általa azóta is támogatott Media Development Investment Fund nevű befektetési alap százmilliós befektetéssel szerzett tulajdonrészt a 444 kiadójában.

Mindkét hírportál megemlíti, hogy a 444.hu-n kívül 2014-ben Soros-féle pénzekből kapott támogatást a többi között – a magyar migrációs politikát rendszeresen bíráló – Magyar Helsinki Bizottság, a Political Capital és a Transparency International Magyarország is.

M1, Híradó