A Russia Today szerint zárolják a társaság londoni számláit



A Russia Today (RT) nevű angol nyelvű orosz állami hírtelevízió szerint a cég nagy-britanniai bankja a társaság londoni bankszámláinak zárolásáról küldött értesítést.

Az ügyről először Margarita Szimonyjan, az RT főszerkesztője számolt be hétfőn közzétett orosz nyelvű Twitter-üzenetében, amely szerint a cég minden nagy-britanniai számláját zárolták, és a bank közölte azt is, hogy a döntéssel szemben nincs helye felülvizsgálati kérelemnek. “Üdv a szólásszabadságnak” – tette hozzá üzenetében a Russia Today főszerkesztője.
Az RT Nagy-Britanniában sugárzott, Londonban szerkesztett változata hétfőn mindazonáltal működött, és szintén beszámolt a bankzárlatról. A tévétársaság ismertetéséből kiderült, hogy nem azonnali intézkedésről van szó:

a bank az RT egyes számláit novemberben, a többit decemberben zárolja.

Az idézett banki értesítésben is szerepel ugyanakkor, hogy a döntés végleges, és a pénzintézet nem kíván tárgyalásokba bocsátkozni az ügyről.
A beszámoló szerint a banktól az RT londoni irodájába hétfőn megérkezett levélben az áll, hogy a pénzintézet felülvizsgálta az RT-nek nyújtott banki szolgáltatásait, és arra a döntésre jutott, hogy a továbbiakban nem kívánja nyújtani e szolgáltatásokat az orosz médiacégnek.
Az RT a Royal Bank of Scotland bankcsoporthoz tartozó NatWest banknál vezeti nagy-britanniai számláit.

A hétfői beszámoló szerint a bank nem adott részletes indoklást a döntésről, közölte ugyanakkor, hogy a Royal Bank of Scotland csoport más tagjai sem kívánnak banki szolgáltatásokat nyújtani az orosz televízió nagy-britanniai műsorszolgáltatójának.

John Kerry amerikai és Boris Johnson brit külügyminiszter előző nap Londonban tárgyalt a szíriai válságról. A megbeszélés utáni közös sajtótájékoztatójukon Johnson kijelentette: jelenleg a legerőteljesebb eszköz a Nyugat kezében “a szíriai rezsim és támogatói” elleni újabb szankciók érvényesítése.

Kerry ehhez hozzátette, hogy a nyugati szövetségesek már fontolgatják a szankciókat, de ezek mibenlétét sem ő, sem Johnson nem részletezte.
A brit távközlési felügyelet (Ofcom) egy évvel ezelőtt elmarasztalta az RT nagy-britanniai szerkesztőségét, miután az orosz állami hírtelevízió hírhamisítással vádolta a BBC brit közszolgálati médiatársaságot. Az RT egyik tavalyi beszámolójában az hangzott el, hogy a BBC saját maga “rendezett meg” egy vegyifegyver-támadást Szíriában egy helyszíni riportműsor kedvéért.
A BBC panaszának az Ofcom helyt adott, és kimondta, hogy az RT híradása félrevezető elemeket tartalmazott.

mti