Porosenko beperli az egyik ukrán tévét hírnevének csorbításáért

Petro Porosenko ukrán elnök pert indít az Ihor Kolomojszkij ukrán oligarcha tulajdonában lévő 1+1 televízióval szemben, amely szerinte az utóbbi hónapokban lejárató kampányt folytatott ellene – közölte hétfőn Artur Heraszimov, az államfő mögött álló parlamenti párt frakcióvezetője.

Heraszimov az általa kiadott közleményben kijelentette: Porosenko öt éves elnöksége alatt ritka kivételektől eltekintve elvi okból tartózkodott attól, hogy pereskedjen bármilyen médiával. Ugyanakkor az 1+1 tévécsatorna tulajdonosa a frakcióvezető szavai szerint a kezében lévő tömegtájékoztatási eszközt, amellyel jelentősen befolyásolni tudja az ukrán emberek véleményét, arra használja, hogy elszámoljon személyes sérelmeiért az állammal.

“Petro Porosenko úgy döntött, hogy bírósághoz fordul az 1+1 csatornával szemben a róla módszeresen terjesztett hazugságok, a hatalmas méreteket öltő dezinformálás, valamint a neki, mint államfőnek és elnökjelöltnek a becsületét és tiszteletét ért sérelem miatt”

– összegezte Herszimov.
Porosenko döntésének közvetlen előzménye, hogy az 1+1 tévécsatorna egyik múlt hétvégi műsorában azzal gyanúsította meg az elnököt, hogy felelősség terheli saját bátyja a kilencvenes évek végén bekövetkezett, máig sem tisztázott hakáláért.

Ihor Kolomojszkijt annak idején Porosenko nevezte ki Dnyipropetrovszk megye kormányzójává, majd viszonyuk megromlása után leváltotta. Kolomojszkij volt a legnagyobb ukrán lakossági bank, a Privatbank tulajdonosa, amit komoly összegű konszolidációval és államosítással mentett meg a jelenlegi vezetés a csődtől. Kolomoszkij vagyonát befagyasztották, ellene jelenlegi is eljárás zajlik.

Az oligarcha – aki jelenleg külföldön él – nem titkoltan Porosenko bukását várja az elnökválasztáson. Sajtónyilatkozataiban egyaránt támogatólag nyilatkozott Julija Timosenkóról, a Haza (Batykivscsina) párt jelöltjéről és Volodimir Zelenszkij humoristáról, azt viszont tagadta, hogy finanszírozná bármelyik kampányát is, mondván, nincs abban az anyagi helyzetben.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Porosenko tulajdonában lévő Prjamij tévécsatorna pedig éppen a regnáló államfő két fő riválisát Timosenkót, de talán még inkább Zelenszkijt igyekszik minél jobban lejáratni az elnökválasztás vasárnap esedékes első fordulója előtt.

A nemzetközi szervezetek megfigyelői pozitívan értékelték a választást
Kedvezően értékelték a nemzetközi szervezetek megfigyelői az ukrán választások vasárnap megtartott második fordulóját - mondta Giorgi Cereteli, az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) Parlamenti Közgyűlésének elnöke, a szervezet rövid ...
Elolvasom
Részeredmény: 94,8 százalékos a feldolgozottság
Kárpátalján már 95 százalékos a feldolgozottság. A 8 órai állapot szerint a 69., 71.,72. és 73. választókerületben már be is fejezték, a 69.-ben 99 százaléknál tartanak, a 70-esben 78 százaléknál ...
Elolvasom
Több európai politikus is gratulált az új ukrán elnöknek
Több vezető európai politikus is gratulált vasárnap este Volodimir Zelenszkijnek, az ukrajnai elnökválasztás második fordulója várható győztesének. Donald Tusk, az Európai Tanács elnöke Twitter-üzenetben fejezte ki jókívánságait. „Döntő nap ez ...
Elolvasom
Oroszország egyelőre nem fűz nagy reményeket Zelenszkij győzelméhez
Az ukrán elnökválasztásról közölt exit poll-adatok azt mutatják, hogy a választópolgárok a változásra voksoltak - jelentette ki Grigorij Karaszin orosz külügyminiszter-helyettes vasárnap éjjel a RIA Novosztyi hírügynökségnek nyilatkozva. "Most az ...
Elolvasom
Loading...
Forrás:

MTI